Evitar navegació.
Inici

Cèsar Rodríguez - gener 2006

Un viatge fantàstic !. Tal i com varem quedar et comento algunes coses del viatge.

- Avió: El viatge d’anada una mica complicat L’avió de Barna va sortir gairebé amb 3 hores de retard. Vem fer just per agafar el vol Madrid-Casablanca. L’avió cap a Ouarzazate també duia retard, però sembla que és normal. Arribarem a la 1 de la matinada. La sorpresa fou que s’havien perdut dues maletes. Una hora més de cua per fer la reclamació. Total anàrem a dormir a les 3 de la matinada Les maletes les varem recuperar al cap de 5 dies quan tornarem a Ouarzazate).

- Xofer/minibús: Excel·lent. El xofer era una persona atenta i prudent. En cap moment ens varem sentir incomodes amb ell. Molt atent amb la nostre seguretat, això feia que paréssim només en botigues i mercats segurs, preparats per a turistes i per tant una mica més cars.

- Hotels: Cap problema. Molt bons sobretot els del desert. Potser el de les gorges del Draa (Amazir) va ser el pitjor, era lluny del poble i no tenia l’encant dels altres. Fins i tot el xofer dormia en un altre hotel (el Tomboctu).

- Menjars: Bons tant els dinars com sopar als hotels. Majoritàriament eren restaurants per a turistes. Hem pogut saborejar la cuina autòctona. El pitjor potser el restaurant del 3er dia, un poble que ara no recordo abans d’arribar a Tinerhir,

- Ruta: Bona i molt interessant. Els trajectes no se’n varen fer llargs. Ara un cop conegut el viatge, ens sap greu no haver arribat fins a Zagora, i reduir els dos dies de Marràqueix.

- Coses especials: En el camí de Tinerhir a Ouzazate vam tenir ocasió d’assistir a les ofrenes i festa que feien a una núvia abans del casament. Ens va impactar força. Una altra: La nit de cap d’any a l’hotel Nadia varen fer danses i cants berebers. Una vetllada inoblidable.

- La gent: Entranyable. Sobre tot les dels pobles del desert. A Marràqueix és diferent, ja se sap a les grans ciutats.

En resum un viatge fantàstic, diferent dels que havíem fet. Sents a prop la gent i el paisatge. Molt recomanable per a grups o famílies.

Ben organitzat, en cap moment varem patir per res. Hi tornarem ben aviat !.